واکنش کیهان به مصاحبه کاترین شکدم با بی بی سی
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۳۹۵۸
آفتابنیوز :
چند روز بعد از انتشار این مطالب در کانال تلگرامی مذکور، یک اکانت فیک توییتری که بارها نام خود را تغییر داده است، وارد ماجرا شد و ادعاهای قبلی را تکرار کرد.
کاربر این اکانت فیک در بخشی از به اصطلاح «ترجمه مصاحبه» شکدم نوشت که «وی با ۱۰۰ نفر رابطه داشته است» و البته همه این روابط به مسائل جنسی ختم نشده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همچنین ادعا شد که سردار جوانی کانال ورود او به مجموعه نظام بود و واسط آشنایی «شکدم و سردار جوانی» هم خبرنگار تهران تایمز بود.
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای با انتشار متنی این ادعاها را تکذیب کرد. سردار جوانی هم هرگونه ارتباط را تکذیب کرد و گفت: «با صراحت اعلام میکنم اساسا بنده نه ایشان را میشناسم و نه دیدهام، لذا مطالب منتشر شده در این خصوص را قویاً تکذیب میکنم».
تیر خلاص ماجرا هم آنجا بود که روشن شد کاترین شکدوم فقط ۵ سفر به ایران داشته است و کل زمان حضور وی در ایران فقط ۱۸ روز بوده است. اصل این خبر به تنهایی میتوانست تمام ادعاهای مطرح شده اعم از ارتباط با ۱۰۰ نفر یا برنامهریزی طولانی مدت برای نفوذ در نهادهای حاکمیتی را زیر سوال برد.
ماجرای متن منتشر شده در تایمز اسرائیل
تنها متنی که از شکدم پیرامون ایران در چند ماه اخیر یافت میشود مربوط به بلاگ شخصی «کاترین شکدم» در روزنامه تایمز اسرائیل است؛ تاریخ انتشار این یادداشت، ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۴ آذر) است؛ یعنی سه ماه قبل از انتشار ادعاهای مطرح شده توسط کانالهای مدعی و اکانت فیک مذکور. در واقع ادعای دروغ کانال مرتبط با جریان انحرافی چند روز قبل و پس از گذشت سه ماه از نوشته کاترین شکدم، در آستانه روز پاسدار مطرح میشود!
نگاهی به متن دقیق این یادداشت نیز نشان میدهد هیچ ادعایی نسبت به نفوذ و یا وابستگی به رژیم صهیونیستی در این یادداشت وجود ندارد و هر آنچه از سوی این رسانهها ادعا شده است صحت ندارد.
مصاحبه با BBC فارسی
کاترین شکدم روز دوشنبه در مصاحبهای با برنامه شصت دقیقه بیبیسی فارسی به این ماجراها خاتمه داد. او به صراحت هرگونه ارتباط نامتعارف را رد کرد و اعلام کرد نه جاسوس است، نه رابطهای با کسی داشته و نه اساساً به سندی دسترسی داشته است. شکدم مدعی شد یک تحلیگر علاقهمند به ایران بوده است که تلاش کرده نظرات خود را منتشر کند و تمام ارتباط او با سایت رهبرانقلاب نیز صرفا از طریق ارسال یادداشت از طریق ایمیل بوده است.
متن دقیق یادداشت شکدم و مصاحبه حضوری وی در بیبیسی نشان میدهد تمام آنچه که جریان انحرافی، برخی اکانتهای فیک، برخی مدعیان اصلاحات، مدعیان عدالتخواهی و ضدانقلاب پمپاژ میکردند و به دنبال جوسازی علیه نظام و انقلاب بودند، بیپایه و اساس بوده و اینها تحریفات و دروغهایی را به مطلب کاترین شکدم اضافه کرده اند!
همه مدعاهای آنان از بنیان دروغ از آب درآمد و اساساً هیچ مصاحبه واقعی با کاترین پرز شکدم در هیچ رسانهای وجود ندارد که او چنین سخنانی را گفته باشد.
آش در زمینه جعل این خیالپردازیها آنقدر شور بود که حتی خود آن کانال احمدینژادی نیز مجبور شد اعلام کند مصاحبهای از شکدم وجود ندارد که او مدعی ارتباط با برخی چهرهها باشد!
منبع: فرارومنبع: آفتاب
کلیدواژه: کیهان بی بی سی ادعا ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
به گزارش خبرآنلاین عباس عبدی در اعتماد نوشت:پیمایش ارزشها و نگرشهای ایرانیان که در آبان ماه گذشته انجام و اتفاقا زیرنظر و با مدیریت کلان نیروهای طرفدار وضع موجود اجرا شد، نشان میدهد که گرایش به دینداری به عنوان مهمترین هدف رسمی حکومت در همه زمینهها، با افول و تغییری کیفی و کمی نسبت به گذشته روبهرو شده است. حجاب فقط یکی از نمودهای آشکار آن است.
تقلیل جایگاه نهاد دین نزد مردم و نیز تمسک به مناسک سطحی و بیارتباط با دین و تقویت و رشد خرافههای دینی به جای حقیقت دین، آشکارتر از آن است که قابل انکار باشد.
در واقع این فرآیند از متولدین دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ در حال سرایت به نسلهای قبل نیز هست. نه اخلاقیات، نه معنویات، نه عبادات و نه نهاد مرجعیت دین، هیچ کدام در جایگاه گذشته قرار ندارند، سهل است که به شدت افول کردهاند و با وضعیت موجود قابل احیا نیز نیستند.
درباره عدالت و رفع تبعیض و فقدان فساد چه چیز جدیدی میتوان گفت که تاکنون گفته نشده باشد؟ استقلال قضایی و بیطرفی کیفری رکن رکین عدالت است که در فقه و سیاستهای اسلامی تاکید شده است و بازتاب وجود این ویژگی را در هر جامعهای میتوان در نبود فساد و رواج شفافیت و پاسخگویی و حاکمیت قانون دید که متاسفانه هیچ کدام آنها در جامعه ما در سطحی نیستند که رضایت خاطر مردم را فراهم کند.
نمونههای فسادی که در ماههای گذشته دیده شده است، مو را بر تن شنونده سیخ میکند. مساله 3.7 میلیارد دلار چای دبش که به نظر میرسد از دستور کار اطلاعرسانی رسمی خارج شده، نشاندهنده عمق فاجعه است. مسالهای که پیرامون آقای صدیقی پیش آمده و هیچ اطلاعرسانی رسمی و نیز بدون ابهامی، درباره موارد گوناگون آن نمیشود و مشمول برخورد مومنانه شده؛ هر دو مورد ابعاد جدیدی را در اینگونه مسائل آشکار کرده است که در گذشته به تصور افراد هم در نمیآمد.
شنیدههای فراوانی از این نوع فسادها وجود دارد که به علت عدم شفافیت و فقدان پاسخگویی دادههای جزیی آن به آگاهی عمومی نمیرسد.
کجاست آن آرمانهای عمومی سال ۱۳۵۷ که عدالت علی را آرزو میکرد و نهجالبلاغه معیار عملکردهای رسمی بود؟ وضع کنونی جامعه با آن آرمانها فرسنگها فاصله دارد. شاید همه امیدها به مهمترین نقطه قوت جامعه و انقلاب ایران، یعنی مشارکت عمومی ختم شود که آن نیز در جریان سه انتخابات اخیر زایل شد و تصور نمیرود که بدون تحولی جدی در سیاستهای داخلی، این ویژگی نیز قابل بازسازی و احیا باشد.
در نتیجه با وضعیتی هستیم که همه به آن اعتراض دارند و ضمنا چشماندازی نیز پیش روی جامعه گشوده نمیشود. نهادهای اصلی جامعه شامل دولت، خانواده، اقتصاد، رسانه، آموزش و دین به شدت ناکارکرد و حتی کژکارکرد هستند. از میان نهادهای فوق به ترتیب دین، آموزش و رسانه در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارند. نهاد اقتصاد همچنان فعال و دارای پایههای قوی، ولی فاقد چشمانداز امیدبخش است. نمونه آن سرمایهگذاری و بهرهوری اقتصادی است.
این دو پایه رشد اقتصادی و رفاه هستند. هر دو عامل در جا زده و تکان جدی نمیخورند. نهاد خانواده بار کاستیهای نهادهای دیگر را به دوش نحیف خود میکشد. لطفا توجه کنید! اتفاقا یکی از علل پرهیز از شکلگیری این نهاد (ازدواج و فرزندآوری) همین سنگینی بار آن است. نهاد دولت نیز وضعیت دوگانهای دارد. از حیث سختافزاری و امنیت اعم از داخلی و خارجی کارکرد خود را کمابیش انجام میدهد، هر چند شواهدی از ضعف در این زمینه هم دیده میشود، ولی از حیث نرمافزاری، از جمله برنامهریزی توسعه، سیاستگذاری برای پیشرفت و رفاه و اجرای سیاستهای لازم برای آنها و فعال کردن نهادهای زیرمجموعه خود یا تحقق اهداف تعیین شده مثل سند چشمانداز در شرایط غیرکارکردی قرار دارد.
ادامه روند کنونی موجب ناپایداری بیشتر خواهد شد. این سیاستها عموما مبنی بر تخیلات و فشار و تقابل با جامعه است. شاید بتوان با تسلط سختافزاری و توسل به زور مردم و زنان را مجبور به انجام یا تن دادن به برخی رفتارها کرد ولی از این طریق نه عقیده آنان مطابق ارزشهای رسمی میشود، سهل است که مخالفتر هم میشوند و نه حتی جامعه بهتری ساخته خواهد شد. بهطور قطع نتیجه حاصل از توسل به چنین سیاستهایی خلاف اهداف اولیه خواهد بود.
23302
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901574